GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی
GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی

آموزش روش تصمیم گیری فولر

آموزش روش تصمیم گیری فولر

 

 

        روش تصمیم گیری فولر یا اصطلاحا مثلث فولر، یکی از مدل های وزن­دهی به شاخص­ها و در واقع یکی از روش های تصمیم گیری برای انتخاب گزینه بهتر می باشد. این روش بر پایه جدول فولر که برای مقایسات دو به دو به کار می رود، استوار است. بدین ترتیب که ابتدا جدولی تهیه می گردد که معیارها در سطرها و ستون های آن قرار می گیرند. این روش با تعیین معیارها و زیرمعیارها و مقایسه زوجی بین آنها و محاسبات مرتبط با ان گزینه ها و معیارها را وزن دهی می کند.

 

به طور کلی در روش فولر مراحل زیر دنبال می گردد:

 

1- اولویت بندی معیارها و زیرمعیارها

2- مقایسات زوجی

3- شمارش تکرار هر معیار

4- رتبه بندی معیارها بر اساس تکرار

5- وزن دهی

6- تعیین وزن نهایی

 

      در این پست در قالب یک فایل کوتاه سه صفحه ای به صورت ساده روش تصمیم گیری فولر با ذکر مثالی شرح داده شده است.

 

     این فایل آموزشی توسط آقای «حسن بهنام مرشدی»، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم دانشگاه تهران، تهیه شده است.

 

 

حجم فایل: 154 کیلوبایت

نظرات 1 + ارسال نظر
negar 1392/07/17 ساعت 14:00 http://r

یکی از دوستامو فرستادم خیلی راضیه سلام بچه ها

من هم دانشگاهیتون بودم کلی خاطره دارم اومدم سر زدم وبلاگ خوبی دارین .
یه چیزی رو می خواستم بهتون بگم برای اونایی که دنبال یه کاره پاره وقت با درآمد خوب هستند.

استخدام مدرس جهت تدریس در مدارس ابتدایی و راهنمایی
برای کلیه رشته ها و کلیه شهرهای ایران نیرو میخواد

هم کار با پرستیژ بالا ست
هم رزو مه کاری واستون میشه
هم درآمدش خیلی خوبه
هم می توانین با وقت خودتون تنظیم کنین

این گفتم چون من خودم زمان دانشجوییم خیلی به کار احتیاج داشتم ولی نبود.
پیشنهاد می کنم از دست ندین .
برای ثبت نام کافیه اسمتون ، شهرتون و ایمیلتون روبه شماره پیامک
30009900002424
پیامک کنید.

خودشون باهاتون تماس میگیرن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد