GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی
GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی

سیستم فراگیر مدیریت اطلاعات مکانى ( GDMS )

امروزه تلفیق علم زمین شناسى وتکنولوژى روز، بستر مناسبى را براى بررسى شرایط و قابلیت­هاى معدنى موجود درجهان فراهم آورده است. همچنین با استفاده از آن امکان بررسى وپیش بینى مخاطرات زمین ودر نتیجه پیشگیرى از رویدادها و بلایاى طبیعى میسرگردیده است. در زمینه علم اکتشاف‌،‌پى جویى واکتشاف صحیح ومدرن منابع معدنى راهى مناسب براى دستیابى به منابع ارزى قابل توجه از نظر توان معدنى بدون اتلاف بودجه وهزینه بوده وباعث پیشگیرى از هدر رفتن منابع مالى وانسانى مى باشد.

به منظور صیانت از سرمایه­گذاری­هاى انجام شده در تولید اطلاعات و دستیابى به آنها مطابق با استانداردهاى تدوین شده، سازمان زمین شناسى واکتشافات معدنى کشور با همکارى مدیریت ژئومتیکس و بخش فناورى اطلاعات  (IT)اقدام به ایجاد یک سیستم مدیریت اطلاعات نموده است.

سیستم فراگیر مدیریت اطلاعات مکانى ( GDMS ) در برگیرنده اطلاعات و داده هاى مکانى و زمین مرجع با مشخصات فنى استاندارد بوده و با هدف فراهم نمودن دسترسى سریع مدیران و کارشناسان سازمان و نیز جامعه کاربران بالقوه عمومى ( اعم از داخلى و بین المللى ) به این اطلاعات ، تهیه و تدوین گردیده است . در راستاى رسیدن به این اهداف، قابلیت­هایى پیش­بینى شده در این سیستم طبق موارد ذیل می­باشد:

-         مدیریت مرکزى کلیه اطلاعات موجود

-         دراختیارداشتن‌داده‌هایى با استاندارهاى ملى و بین المللى و با مشخصات کارتوگرافیک یکسان

-         دسترسى به کلیه اطلاعات مکانى موجود در ضمن اعمال سطوح دسترسى مختلف

-         بهره‌گیرى‌ازنرم‌افزار Open Source (هزینه کمتروجلوگیرى‌ازمشکلات احتمالى‌ناشى از تحریم)

-         امکان‌بهره‌گیرى‌همزمان‌از‌داده‌هاى‌موجود‌توسط‌متخصصین‌سازمان‌درتهران (بااستفاده‌ازشبکه )

-         ایجاد Server هاى‌استانى بمنظور نفى‌اثرات ناشى‌از اختلالات احتمالى مخابراتى

-         امکان انتقال سریع اطلاعات به جامعه کاربران خارج از سازمان‌جهت اطلاع و احیاناً ابتیاع محصولات      ( Web Publishing )  

-     امکان بهره گیرى از مکانیزم Metadata جهت انتقال ارزیابى و نظر سازمان به کاربران نسبت به منبع اطلاعات و اعتبار علمى/ تخصصى محصولات مختلف بویژه داده هاى قدیمى

این سیستم  از طریق سایت اینترنتى سازمان براى استفاده کلیه علاقمندان در دسترس است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد