GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی
GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی

دریاچه «زریوار» نیازمند توجه ویژه است

کارشناس مسئول تالاب ها و مشاور معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط گفت: وضعیت دریاچه زریوار نسبت به سایر تالاب‌های کشور نگران‌کننده نیست اما در نوع خودش نیاز به توجه ویژه دارد.
   مسعود باقرزاده کریمی گفت: یکی از عواملی که زریوار را با خشکسالی مواجه کرده است نداشتن برنامه مدیریتی منسجم است.
   وی با بیان این‌که می‌پذیرم دریاچه زیوار در استان کردستان نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد، تأکید کرد: فقر حاکم بر منطقه و ناامنی در مرز عراق و قرار گرفتن در این منطقه، از دیگر عواملی است که نیاز به بررسی دارد.
   کارشناس مسئول تالاب‌ها و مشاور معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: خشکسالی اخیر بر روی دریاچه زریوار اثرات بدی را برجای گذاشته است.
   وی با اشاره به آتش‌سوزی‌هایی که سال گذشته در کنار دریاچه زریوار اتفاق افتاده است، گفت: زمانی که دریاچه زریوار به دلیل خشک‌سالی عقب نشینی می‌کند دامداران از علوفه زیاد دامداران آن بخش استفاده می‌کنند ضمن این‌که حدس می‌زنیم با توجه به این عامل بخشی از آتش‌سوزی عمدی است.
   باقرزاده کریمی همچنین با بیان اینکه ترکیه نیز از دریاچه‌ای با نام وان بهره‌مند است و تحت مدیریت خود دارد، گفت: ما نیز باید چاره‌ای برای زریوار بیندیشیم. وی افزود: آب دریاچه زیوار برای شرب استفاده نمی‌شود اما برای کشاورزی مصرف می‌شود.
   باقرزاده کریمی تأکید کرد: پیش از این نیز کشاورزی در این منطقه صورت می‌گرفته است بنابراین عامل مهمی نیست چراکه منابع آبی خوبی در منطقه وجود داشت اما خشکسالی‌های اخیر اثر شدیدی را بر جای گذاشته است.
   کارشناس مسئول تالاب‌ها نیز اظهار داشت: دریاچه زریوار نسبت به تالاب‌های دیگر وضعیت نگران‌کننده‌ای ندارد اما در نوع خودش باید توجه شود.

منبع:برای این مدخل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد