GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی
GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی

مدیران وابسته توانایی دفاع از محیط‌زیست را ندارند

مدیران وابسته توانایی دفاع از محیط‌زیست را ندارند
محیط زیست  - تالاب‌ها و مناطق حفاظت‌شده و پارک‌های ملی ایران سال‌هاست با تهدیدات جدی از جمله با خطر ساخت پالایشگاه‌، کارخانه‌ و شهرک‌های صنعتی مواجه هستند.

این در حالی است که سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران مسئول جلوگیری از این‌نوع دست‌اندازی‌ها به محیط‌زیست کشور است اما به‌نظر می‌رسد حفاظت و صیانت از این مناطق اولویت ندارد. رئیس اسبق سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید که برای شنیده‌شدن صدای محیط‌زیست، مدیران آن نباید وامدار هیچ دستگاهی باشند.

به گزار ش خبرگزاری میراث‌فرهنگی، معصومه ابتکار با اظهار نگرانی از دست‌اندازی به منابع طبیعی کشور گفت: اگر قوانین و مقررات جدی گرفته نشود و دستگاهی نباشد که جلوی این‌نوع کارها بایستد، استفاده از رانت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: دستگاه‌هایی که جنبه نظارتی دارند باید ملاحظات زیادی درباره مدیران خود داشته باشند وگرنه به هرحال ممکن است دستخوش مسائلی شوند که بعد برایشان مشکل‌ساز شود و نتوانند از موضع محکم و جایگاه سازمانی خود دفاع کنند. سازمان محیط‌زیست هم از این دست سازمان‌هاست.

او نحوه تصمیم‌گیری در این دولت را هم یکی از دلایل آسیب‌دیدن محیط‌زیست کشور دانست و گفت: بسیاری از تصمیمات اقتصادی که پایه آنها غالبا سیاسی است در چند ساعت و در یک جلسه استانی تصویب می‌شود. درحالی‌که نظرات زیست‌محیطی به هیچ‌وجه ملاک عمل قرار نمی‌گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد