GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی
GIS & RS Sanandaj

GIS & RS Sanandaj

نویسنده وبلاگ آرمین فاتحی

برگزاری همایش ملی حقوق محیط‌زیست و منابع طبیعی زاگرس


محیط زیست > مناسبت‌ها- مدیرکل مدیریت بحران لرستان از برگزاری همایش ملی حقوق محیط‌زیست و منابع طبیعی زاگرس در استان لرستان خبرداد.

رضا آریایی با اعلام این خبر افزود: همایش ملی حقوق محیط‌زیست و منابع طبیعی زاگرس فرصتی برای دانشمندان، حقوقدانان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور است که در زمینه چالش‎های پیش روی مباحث حقوقی، حمایت و حفاظت از داشته‌های طبیعی استان‌های زاگرس‌نشین با ارائه راهکارهای علمی و عملی گامی مفید و مؤثر در جهت بهبود شرایط زیست‌محیطی زاگرس بر دارند.

وی اضافه کرد: زاگرس، راهبردی‌ترین سیستم کوهستانی کشورمان ایران است، زیرا از لحاظ داشته‎های گیاهی و جانوری یکی ازغنی‎ترین زیستگاه‌های کره زمین به شمار آمده که با داشتن پوشش جنگلی بسیار مناسب، نزدیک به 40 درصد از منابع آب شیرین ایران را تأمین کرده و از سوی دیگر از بروز خساراتی همچون سیل و خشکسالی جلوگیری به عمل می‎آورد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش، اظهار کرد: زاگرس در تداوم حیات این کهن دیار نقش‌ بسیار پررنگی داشته و وجود شش‌میلیون هکتار جنگل، بستری بسیار مناسب برای تمامی زیستمندان زاگرس به شمار آمده و به همین دلیل حفاظت و حراست از این داشته‌های طبیعی همت همگانی ما را طلب می‎کند؛ در همین راستا برگزاری نخستین همایش ملی حقوق محیط‌زیست و منابع طبیعی زاگرس لازم و ضروری به‌نظر رسید تا بدین وسیله اسباب حفاظت از سرزمین زاگرس بیش از پیش فراهم شود.

آریایی عنوان کرد: کمیته علمی این همایش درنظر دارد در قالب دومحور کلی ابعاد حقوقی و محیط‌زیستی را بررسی کند. وی یادآورشد: محور حقوقی این همایش شامل بررسی ابعاد حقوقی تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی، بررسی جایگاه حقوقی در مدیریت محیط‌زیست و منابع طبیعی و محیط‌زیست، بررسی ابعاد حقوقی زغالگیری در زاگرس و بررسی ابعاد حقوقی برخورد با متخلفین تخریب محیط‌زیست و منابع طبیعی است.

این مسئول محلی، محور محیط‌زیستی همایش را نیز شامل تنوع زیستی زاگرس، راهکارها و مخاطرات پیش رو، مدیریت زباله و نخاله‎های ساختمانی، بررسی خطوط انتقال نیرو و تأثیر آلودگی نفتی، ضرورت حفاظت از گونه‌های آندمیک زاگرس، صنایع آلاینده و مدیریت فاضلاب، تأثیر برداشت‌های غیراصولی بر منابع طبیعی زاگرس، اثرات آلودگی آب، خاک و هوا بر جوامع انسانی زاگرس و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد حامی محیط‌زیست در حفظ محیط‌زیست زاگرس و آموزش جوامع محلی دانست.

نظرات 1 + ارسال نظر

سلام.باتشکر ازوبلاگ خوبتان لطفا مرا لینک کنید.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد